Sunday 10 July 2011

hilang

Pada tanggal 6julai 2011 lepas aku dikujutkan dgn berita pemergian beliau, Syed Ahmad Mubaraq iaitu guru yang mengajar aku matapelajaran video editing.


Belia terlibat dengan kemalangan, kmi budak-budak yang prctical kt KL berkumpul di damansara bergegas ker sungai petani malam kejadian dan tiba jam 7pg di sungai petani, jam 9pg kmi bergegas ke pulau tikus pulau pinan tmpat arwah dikebumi kn,,,


tiba di sana sebak hati melihat arwah terbujur kaku, kmi kuatkn smangat mnghadiahkan yassin sementara mnunggu arwah dismbahyangkan dan dikebumikn,,,


bertapa gembiranya aku melihat orang ramai hadir untuk upacara pengebumian beliau, aku berpendapat orang yg baik semasa hidupnya akan disegani dan semasa ketiadaannya pn akn disegani,,,


setelah selesai dikebumi kn kmi pulang ke sungai petani dgn masing2 bermuram mengenang beliau,,,
dimana ku cari ganti, beliau merupakan kesayangan semua pelajar-pelajar KUIN, malamnya kmi membuat tahlil di surau KUIN, cik syam mengajak kmi mngemas bilik beliau,,,


aku xdpt menahan sebak melihat barang2, pakaian, alat muzik, dan peralatan2 mngajar kmi yang terdpt di bilik beliau,,,
aku menangis semahunya, oh dimana ku cr ganti cik syed,,,
dia guru yg serba boleh yg pernah aku jmpa,,,
semoga roh beliau ditempatkan bersama para-para solihin,,,

No comments:

Post a Comment